Własny sklep rowerowy?

Spring in the bike shopModa na rowery nie ustaje, a wręcz przeciwnie, więc może warto by pomyśleć nad tym, w jaki sposób nań zarobić? Bez względu bowiem na to, czy chodzi nam o sklep rowerowy w warszawie, czy może o sklep w jakimś mniejszym mieście- zawsze jest to szansa na spory przychód, tym bardziej iż każdego roku, Polacy kupują średnio półtora miliona rowerów.

O czym pamiętać?

Oczywiście nie jest to takie „hop-siup”, bowiem sklep rowerowy wymaga:

- uwzględnienia sezonowości branży kolarskiej, która wiąże się z koniecznością wymiany asortymentu na okres jesienno-zimowy (na przykład na typowo zimowy sprzęt sportowy),

- otwarcia serwisu naprawczego, bez którego oferta może się wydać klientom niekompletna, a składanie części rowerowych będzie niemożliwe,

- posiadania doświadczenia i wiedzy na temat branży,

- inwestycji w narzędzia rowerowe, niezbędne do przeprowadzenia podstawowych i bardziej skomplikowanych napraw,

- umiejętności realizacji przeglądów rowerowych,

- regulacji poszczególnych elementów, takich jak przerzutki czy heble,

- kapitału początkowego w wysokości co najmniej 200 000 złotych (w zależności od klasy nabywanego sprzętu),

- zrównoważenia oferty przy jednoczesnym uwzględnieniu potrzeb klientów bardziej i mniej zamożnych,

- prowadzenia strony internetowej z wdrożonym systemem handlu elektronicznego,

- fachowego doradztwa,

- konkurencyjnych cen,

- atrakcyjnych promocji,

- wynajmu pomieszczenia użytkowego oraz ewentualnego magazynu.

Jednym słowem więc, sprzedaż rowerów nie jest wcale czynnością łatwą, a wręcz przeciwnie, może narobić sporo kłopotów tym, którzy wezmą się zań bez odpowiedniego przygotowania.

 

Finansowanie, koncesje i inne ciekawostki

A oto kilka ciekawostek z tejże branży:

- sklep oraz serwis rowerowy warszawa finansuje się przede wszystkim kredytem kupieckim oraz kredytem na środki obrotowe,

- wymagane koncesje to jedynie te związane z prowadzeniem własnego przedsiębiorstwa,

- najwięcej kosztów pochłania utrzymanie lokalu,

- comiesięczne koszty stałe mogą wynosić aż do 10 000 zł,

- nie da się prowadzić działalności w pojedynkę,

- pomimo popularności sieci internetowej, rowery wciąż kupuje się przede wszystkim osobiście, dlatego lokalizacja sklepu oraz wszystkie elementy zeń związane, takie jak łatwość zaparkowania, są niezwykle istotne,

- koszty stałe można zmniejszyć przy ograniczeniu współpracy z dostawcami i przy kładzeniu nacisku na bezpośrednie kupno wyposażenia od producenta.

 

Cóż zatem więcej? Chyba nic, toteż- jeśli ktoś poczuwa się do realizacji takiej misji - do dzieła!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>