Trening rowerzysty: przygotowanie na trasę

Niezależnie od tego czy jesteś profesjonalnym kolarzem, amatorem czy praktycznie w ogóle nie jeździsz na rowerze, to powinieneś wiedzieć, że dłuższa wyprawa rowerowa wymaga solidnego przygotowania. Oczywiście im rzadziej jeździsz na rowerze tym mniej wytrzymały będziesz w czasie takiej długiej wyprawy. Problemem jest także zimowa przerwa z którą obecnie mamy do czynienia. Mało kto wybiera się na rower w czasie zimowych chłodów i opadów śniegu, a przez te parę miesięcy nasze mięśnie mogą naprawdę stracić dużo ze swojej dobrej formy. Spada także nasza kondycja.

Przed wybraniem się w długą trasę rowerową należy oczywiście koniecznie odwiedzić sklep rowerowy Warszawa. Tam bowiem powinniśmy dokonać zakupu potrzebnych nam sprzętów. Na pewno przyda się dobra bielizna kolarska, która zapewni odpowiednią wentylację naszemu ciału. Mniej się pocimy i tym samym czujemy się na rowerze bardziej komfortowo. Niezbędny będzie także spory bidon oraz ochraniacze, a szczególnie kask. Warto także przy okazji sprawdzić stan techniczny swojego roweru. Wybierając się w długą wyprawę nie trzeba mieć wcale nowego roweru. Nawet najprostszy, najtańszy i bardzo stary sprzęt dostarczy nam wiele radości, ale tylko wtedy gdy będzie w pełni sprawny.

Jeśli jesteśmy już przygotowani pod kątem sprzętu to czas na przygotowanie kondycyjne. Z pewnością warto na początek wybrać się do dietetyka, który ustawi dla nas dietę dobrą do zastosowania przed i w trakcie takiej długiej wyprawy rowerowej. Kolejna sprawa to siła naszych mięśni. Amatorzy mogą dość szybko wymięknąć, ale krótki trening siłowy w domu mocno poprawi naszą formę i „parę” w nogach. W internecie można odnaleźć wiele ciekawych ćwiczeń, które wykonując regularnie możesz osiągnąć naprawdę mocne mięśnie nóg. Ćwiczenia te nie wymagają poświęcenia dużej ilości wolnego czasu oraz posiadania jakichś specjalnych akcesoriów do ćwiczeń.

Ostatnią częścią treningu przed długą wyprawą rowerową jest kondycja oraz technika jazdy. Te doskonali się oczywiście na rowerze. To co możemy zrobić to wybrać się na niezbyt strome wzniesienie na które będziemy wjeżdżać około 5 minut. Na wzniesienie wjeżdżamy na możliwie najwyższej przerzutce, ale nie stając na pedałach i równym tempem. Po wjechaniu zjeżdżamy na dół i odpoczywamy kilka minut, jednak bez postoju. Warto zrobić około 6 takich powtórzeń 2 razy w tygodniu.

Tak właśnie powinno wyglądać przygotowanie się do długiej podróży rowerowej każdego, nie tylko rowerowego amatora. Dzięki temu nie będzie miało znaczenia to czy nasz rower jest prosto ze sklepu czy posiadamy rowery używane z których korzystamy od lat. Jeśli tylko rower będzie sprawny, a nasza kondycja dostateczna to wyprawa rowerowa z pewnością dostarczy nam wiele radości.

One thought on “Trening rowerzysty: przygotowanie na trasę

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>